Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right. 

         

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

البرنامج | Program

  Photo courtesy of Bo Wixted

Photo courtesy of Bo Wixted

‎العمارة الممكنة : : السفن #١ 
مدرسة الشتاء المعماري : : إيكولوجيات المواد

١٧ - ٢٩ كانون الاول ٢٠١٧

بوم : : سنبوك : : باقارة : : جلبوت : : بتيل : : جحازي : : شعاع

هذه الورشة هي استكشاف للإحتمالات والامكانيات المشتقة من البانوش السفن التقليدية في البحرين،´يمتدّ تاريخ صناعة هذه السفن في أرخبيل البحرين إلى ما يقارب ألفين عام قبل الميلاد وفقا لبعض المصادر و التنقيبات الأثرية.

سنتمعن في حرفة صناعة السفن لنستخلص منها بعض التقنيات بهدف تطبيقها على التصميم الهندسي المعماري من خلال التكنولوجيا المعاصرة.

وتهدف ورشة العمل إلى الجمع بين التقنيات والمواد التقليدية في البحرين مع الممارسات المعاصرة للتصميم الحسابي والتصنيع الرقمي. الورشة تتطلع إلى فكّ وإعادة تركيب أساليب بنيان السفينة و بنيتها رمزياً وحرفياَ لنعيد النظر إليهم في إطار معاصر باحثين عن أشكال تقليدية جديدة ومعاصرة.

ويهدف هذا البرنامج إلى إعادة النظر وتحدي كل من النظم والعمليات المعمارية التقليدية والمعاصرة من خلال إدخال أساليب جديدة ومتقدمة في التصميم. ستعقد سلسلة من المحاضرات والمناقشات وورش العمل على مدار مدرسة الشتاء المعمارية، يقود هذه النقاشات كلاً من المهنيين والأكاديميين ذوي الخبرة. وعلاوة على ذلك ستجري زيارات ميدانية ومناقشات مع الحرفيين في تجارة السفن.

وستتبع هذه المناقشات استقصاءات من قبل المشاركين من خلال خلق العديد من النماذج والمجسمات. وسيعمل المشاركون على تصميم تشييد صالح للإستخدام.

تتعمد مدرسة الشتاء الإبتعاد عن الحنين الذي يرتبط عادة بحرفة صنع السفن سامحةً لهيكل السفينة أن يتطور كما فعل تاريخيا من خلال استخدام تكنولوجيا التصميم الحديثة. في نهاية المطاف، هذه الورشة هي رحلة البحث عن حلول معمارية فريدة من نوعها من خلال صناعة تقليدية.










 

Possible Architecture : : the Dhow #1
Winter Architecture School (WAS) : : Material Ecologies

17 - 29 December 2017

Boum : : Sanbuk : : Baggarah : : Jalbut : : Bateel : : Jahazi : : Shu’i

This workshop is an exploration of the possibilities of the Dhow, a traditional boat in Bahrain. The country being an archipelago has a history of ship making that extends to 1800-2000 BC according to some sources and archaeological findings.
We will be looking at the craft of making Dhows, abstracting some processes into contemporary technology and practice in architecture.
The workshop intends to juxtapose indigenous techniques and materials native to Bahrain onto contemporary practice of computational design and digital fabrication. We will aim to look beyond the simple revival of traditional building methods through deliberate deconstruction and re-assemblage of structural and material elements of the Dhow in search for contemporary vernacular forms.
This program aims to revisit and challenge both traditional and contemporary architectural systems and processes by introducing new and advanced modes of operation. Over the course of WAS, a series of lectures, discussions, and workshops will take place, all of which are conducted and led by renowned professionals and academics with topics related to the studio’s agendas. Furthermore, site visits and discussions will take place with artisans in the ship-making trade.
Those discussions will be followed by investigations by the participants by creating several prototypes and models. Participants will be working towards developing a design of an inhabitable structure.
WAS intends to step away from the nostalgia that is commonly associated with the trade of ship-making and allows for the form of the structure to evolve as it has done historically through the use of new technologies. Ultimately, this workshop is an excursion into looking for unique architectural solutions through a preserved tradition.